Jak učím?

 

Na první hodině zjistím, kde se nalézáte na pomyslné škále pokročilosti a navrhnu Vám možnosti, jak se ve Vašem případě dostat „dál“. Je mnoho metod, jak učit a jak se učit, proto vše konzultuji s Vámi. Jsou lidé více či méně talentovaní na jazyky, s hudebním sluchem či bez, pilnou domácí přípravou či ti, kteří preferují domácí úkoly nedostávat a práci dělat pouze v hodinách. Stejně tak se liší konkrétní cíle jednotlivců - někteří potřebují udělat zkoušku ve škole, jiní se chtějí hlavně domluvit na dovolené, další pak oslnit svojí firemní prezentací v angličtině či prostě cítit se v jazyce sebevědomě a pohodlně, což de facto znamená umět ho používat v kvalitě svého mateřského jazyka... Ať tak či tak, vždy mi jde o to, aby každá lekce byla pro studenta PŘÍJEMNÁ, PŘÍNOSNÁ, a aby v ní byl AKTIVNÍ nejen učitel, ale především student.

Ve výuce střídám aktivity, většinou používám jednu hlavní učebnici či cvičebnici, kterou si student pořídí a dále zapojuji množství svých vlastních materiálů, které souvisí s probíraným tématem a rozvíjí určitý gramatický jev či danou aktivitu (poslechy, čtení, herní aktivity, kartičky se slovy, překlady apod.). Dávám velký prostor ústní komunikaci, ať už vyprávění či dialogu, do kterého se snažím vždy zapojovat nově probraná slovíčka. Určitou část výuky věnuji vždy neustálému opakování již probraného a pochopitelně také nácviku (drilu) nových výrazů a gramatiky ve větách a frázích až do úplného zvládnutí. Pravidelně do hodin zapojuji poslechy mnoha anglo přízvuků a nezanedbávám ani písemné aktivity vedoucí ke správnému osvojení spellingu.